Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.
Barrage to gra wyjątkowa - ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.
Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę spółki, swojego dyrektora wykonawczego i kontrakt początkowy - ich cele i umiejętności są asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: góry, wzgórza i równiny. Na każdym obszarze znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje konstrukcje: tamy, kanały i elektrownie.
Woda to najcenniejszy surowiec w grze - niezakłócona przez konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją kanałami do swoich elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości tamy) oraz przepustowość kanału prowadzącego do elektrowni.
W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich inżynierów na pola akcji na planszy głównej lub swoich planszetkach.
Akcja budowy pozwala na zbudowanie konstrukcji na planszy - gracz umieszcza określoną liczbę maszyn (betoniarek i koparek) oraz właściwy kafel technologii na swoim kole budowy i wykonuje obrót koła o 1 segment - zasoby te są zablokowane do momentu wykonania przez Koło pełnego obrotu, a następnie umieszcza konstrukcję na mapie.
Akcja w stacji turbin uruchamia produkcję - gracz przemieszcza krople wody z wybranego zbiornika kanałem do swojej elektrowni, co generuje energię. Jeśli wielkość produkcji spełnia wymagania kontraktu, gracz może dodatkowo zrealizować kontrakt.
Akcja gospodarka wodna pozwala na umieszczenie nowych kropel wody u źródeł na mapie.
W banku gracze pozyskują nowe kredyty na finansowanie inwestycji.
Akcja w warsztacie pozwala na obrót koła budowy o dodatkowe segmenty, co przyspiesza uzyskanie dostępu do zablokowanych maszyn i technologii w związku z poprzednimi inwestycjami.
U dostawcy maszyn można kupić nowe maszyny, a w biurze patentowym nowe kafle zaawansowanej technologii (do wykorzystania na kole budowy).
W dziale handlowym gracze pozyskują nowe kontrakty prywatne.
Wybór akcji wymaga umiejętnego planowania - jedynie akcja budowy jest dostępna na indywidualnej planszy spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich.
Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, podczas którego woda zgromadzona u źródeł płynie rzekami w dół mapy. Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją wykorzystać do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji celu, premi na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych zaawansowanych technologii.
Zawartość pudełka:
1 dwustronna mapa
1 plansza zarządu
1 plansza biura patentowego
1 tor energii
15 kafli zaawansowanych technologii
6 kafli premii
6 kafli celów
10 kafli przygotowania
7 kafli dyrektorów wykonawczych
1 kafel specjalnej technologii Antona Krylova
45 kafli kontraktów prywatnych
4 kafle kontraktów początkowych
6 kafli kontraktów państwowych
8 kafli źródeł
3 neutralne podwyższenia
3 neutralne podstawy
30 kropel wody
kredyty hydroelektryczne (24 o wartości 1, 20 o wartości 3, 14 o wartości 5)
34 koparki (24 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)
26 betoniarek (16 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)
4 plansze spółek
4 koła budowy
20 kafli Automy
5 kafli technologii podstawowych dla każdej z 4 spółek
1 pomoc gracza dla każdej z 4 spółek
5 podstaw dla każdej z 4 spółek
5 podwyższeń dla każdej z 4 spółek
5 kanałów dla każdej z 4 spółek
4 elektrownie dla każdej z 4 spółek
1 znacznik kolejności dla każdej z 4 spółek
1 znacznik energii dla każdej z 4 spółek
1 znacznik punktów zwycięstwa dla każdej z 4 spółek
12 inżynierów dla każdej z 4 spółek
Podstawowe informacje: Liczba graczy: 1-4 Wiek: 14+ Czas gry: 60-120 min.