Brak produktów
Nowy
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Pojedynczy, modelarski pędzel retuszerski o okrągłym włosiu typu pointed brush, którego wielkość została oznaczona przed producenta cyfrą „2” oraz o długości całkowitej rzędu ok. 200 mm. Posiada lakierowany, drewniany trzonek, który zapewnia nie najgorszy chwyt i pozwala na całkiem ergonomiczną pracę. Natomiast do produkcji jego włosia zastosowano włókna syntetyczne, które w stosunku do włosi naturalnych co do zasady cechują się wyraźnie większą odpornością na rozpuszczalniki oraz lepszą wytrzymałością mechaniczną. Dzięki temu, omawiany pędzel można z powodzeniem zastosować do nakładania takich farb jak na przykład: emaliowe, olejne czy tzw. metalizery, bez ryzyka szybszego zużycia się włosia. Okaże się również przydatny przy pracy z washami. Rzecz jasna można go również zastosować do malowania farbami akrylowymi, jednak przyjmuje się, że do tego typu zadań lepiej nadają się pędzle o włosiu naturalnym. Głównym zadaniem omawianego narzędzia jest malowanie elementów modeli plastikowych, takich jak chociażby: części podwozia samolotów i śmigłowców w skali 1:48 i 1:72, części wnętrza wozów bojowych w skali 1:35 czy 1:48 albo niewielkie maszty statków i okrętów w skali 1:700. Jednak okaże się ono również bardzo przydatne przy pracy z popiersiami, figurkami oraz ich oporządzeniem w skali 1:35, 1:48 i 1:72 lub o wielkości 120 mm, 90 mm, 75 mm czy 54 mm. Prezentowane narzędzie można także wykorzystać przy malowaniu dioram lub winiet. Ze względu na właściwości jego włosia można je również z powodzeniem wykorzystać do cięższych prac malarskich, takich jak chociażby: technika suchego pędzla (tzw. drybrushing), patynowanie czy wcieranie suchych pigmentów. Warto także dodać, że podobnie jak w przypadku pracy z innymi pędzlami, zaleca się nabierać farbę maksymalnie do ok. 50%, a najlepiej ok. 30% długości włosia, jak również dbać o to, aby nie dostała się ona pod skuwkę. Natomiast w toku mieszania farb, pożądanym działaniem jest ich przelanie za pomocą specjalistycznej pipety albo aplikatora (na przykład: Mr. Dropper (short type) 5 pcs/1 package albo Pipette Set 8 pcs + 2 pcs Gratis) do kuwety malarskiej (na przykład: Paleta do mieszania farb 18x8,5cm lub Plastic Paint Mixing) i mieszanie substancji dopiero w tym ostatnim naczyniu. Dzięki temu zdecydowanie zmniejszy się zużycie prezentowanego pędzla, a jednocześnie zminimalizuje ryzyko dostania się farby pod jego skuwkę. Warto też mieć na uwadze, że farbę dowolnego rodzaju należy przed rozpoczęciem pracy dobrze wymieszać, jak również rozcieńczyć do pożądanego stopnia, w zależności od efektów jakie chce się uzyskać. Zaleca się również nakładanie raczej 2-3 warstw farby rozcieńczonej, niż 1 warstwy farby bez dodatku rozcieńczalnika. Natomiast w przypadku pracy z mokrą paletą - taką jak chociażby Mokra Paleta lub Moisture-Retaining Palette For Acrylic Paints – omawiany pędzel należy najpierw zamoczyć w wodzie, osuszyć na ręczniku papierowym albo szmatce i dopiero później pobierać farbę z palety, jednocześnie formując go do jego pierwotnego kształtu. Podobnie jak w przypadku każdego innego pędzla, bardzo istotne jest jego odpowiednie i możliwie szybkie umycie po zakończeniu pracy. W przypadku farb akrylowych można zastosować zwykłą wodą kranową – ewentualnie z niewielkim dodatkiem mydła albo płynu do mycia naczyń. W przypadku większych zabrudzeń można zastosować takie substancje, jak na przykład: Mr.Brush Cleaner Liquid (110 ml) albo Aqua Color Clean, 100ml. Natomiast farby olejne należy usuwać przeznaczonymi do tego płynami specjalistycznymi (chociażby: LACQUER THINNER AND CLEANER ALC307), ale można też spróbować wykorzystać do tego celu terpentynę lub benzynę lakową. Po umyciu pędzla zaleca się jego delikatne uformowanie w pierwotny kształt i odstawienie do wyschnięcia w pozycji pionowej, włosiem do góry.