Akcja Wicehrabiów Zachodniego Królestwa rozgrywa się w czasie malejącego znaczenia władzy królewskiej, około 980 r. n.e. Przedkładając pokój nad dobrobytem, nasz niegdyś potężny Król zaczął przekupywać wrogów złotem i ziemią, w zamian za odstąpienie od walki. Ale pokój nigdy nie trwa wiecznie. Wraz z rosnącym ubóstwem wielu poddanych utraciło wiarę w zdolności przywódcze króla i rozpoczęło poszukiwania sposobu na uniezależnienie się od korony. Także i nasza przyszłość (nie da się ukryć dobrze znanych rojalistów) jest niepewna. Jako wicehrabiowie musimy postępować mądrze i zdecydowanie. Pozostajemy lojalni, ale pozyskanie względów poddanych jest niezwykle istotne, na wypadek nagłej zmiany układu sił.
Kolejna samodzielna gra z serii Zachodnie Królestwa autora Shema Philipsa osadzona w średniowieczu, zawierająca mechanikę rondla akcji Możliwość punktowania na wiele różnych sposobów podczas asymetrycznej rozgrywki: stawianie budynków, przepisywanie manuskryptów, nadawanie lenn i pracę w zamku Przepiękne komponenty będące wizytówką serii Zachodnich Królestw, w tym imponująca modułowa plansza, a także centralnie położony zamek
Zawartość pudełka:
4 znaczniki Korupcji
4 znaczniki Cnót
50 Srebrników
80 Robotników (po 20 w każdym kolorze)
4 Wicehrabiów (po 1 w każdym kolorze)
12 Domów Gildii (po 3 w każdym kolorze)
12 Faktorii (po 3 w każdym kolorze)
12 Warsztatów (po 3 w każdym kolorze)
72 zasoby w 3 rodzajach:
24 Kałamarze
24 sztuki Złota
24 sztuki Kamienia
1 Zamek
1 znacznik Pierwszego Gracza
35 Manuskryptów
4 plansze Gracza
5 części planszy Głównej
68 kart Pospolitych Mieszczan
10 kart Znanych Mieszczan
32 karty Początkowych Mieszczan
4 karty Przychylności Kościoła
1 karta Pana na Zamku
1 karta Ubóstwa
1 karta Dobrobytu
10 kart Gracza
8 kart Początkowych Schematów
8 kart Przyszłych Schematów
1 karta Pomocy SI
4 karty Mnożenia
30 kart Długu
30 kart Lenna
1 instrukcja
Podstawowe informacje: Liczba graczy: 1-5 Wiek: 12+ Czas gry: 60-80 min.