Strategiczne

Koszyk 0 Produkt Produkty (pusty)    

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
0,00 zł Razem

Realizuj zamówienie

Najeźdźcy ze Scytii Zobacz większe

Najeźdźcy ze Scytii

Nowy

3 Szt. w magazynie

123,00 zł

Więcej informacji

Poprowadź wściekłych Scytów do podboju i grabieży!

 

Najeźdźcy ze Scytii to strategiczna gra planszowa Shema Philipsa, autora trylogii Zachodnich Królestw (Paladyni, Architekci, Wicehrabiowie) i trylogii Północy (Najeźdźcy, Explorers, Shipwrights). Gra w wyjątkowy sposób wykorzystuje mechanikę zarządzania robotnikami. W czasie swojej tury gracz dysponuje tylko jednym meeplem i kładzie go na wybranym polu planszy, wykonując akcję z tego pola, a następnie zabiera meepla z innego pola, również wykonując jego akcję. Tym samym Najeźdźcy ze Scytii stanowią udoskonaloną wersję Najeźdźców z Północy, oferując większe pole rozgrywki, indywidualnego Bohatera dla każdego gracza i możliwość umacniana własnej drużyny poprzez Konie i Orły. Najeźdźcy ze Scytii zawierają w sobie również elementy oraz mechaniki z dodatków do Najeźdźców z Północy, co czyni z nich wspaniałą propozycję dla wszystkich fanów rozbudowanych gier euro. Jednocześnie najnowsze dzieło Phillipsa to gra szybka i intuicyjna, oferująca przystępny wariant solo.

 

Nadchodzi inwazja
Wiele wieków temu greckie, perskie i asyryjskie imperia drżały przed tajemniczym wrogiem z północy. Choć były to potężne państwa, nie mogły stawić czoła znakomitym wojownikom, świetnie władającym mieczem i łukiem. Ci wojownicy dosiadali szybkich koni i hodowali orły. Ale nie byli dzikusami. Potrafili nie tylko walczyć, ale też wytwarzać piękną biżuterię i solidną zbroję. Przybyli znad Morza Czarnego i Kaukazu. Byli najeźdźcami ze Scytii.

 

Tereny ekspansji
W Najeźdźcach ze Scytii wcielicie się w koczowniczych wojowników, plądrujących tereny Europy i Azji. Plansza Główna podzielona jest na pięć obszarów. We Wiosce Scytów będziecie przygotowywać się do najazdu, z kolei na cztery obszary - Grecji, Asyrii, Persji i Krymu - wyprawiać się po łupy, dające Punkty Zwycięstwa. O sukcesie tych wypraw zdecyduje odpowiednie gospodarowanie zasobami, Robotnikami i własną Drużyną.

 

Przygotowanie
W czasie swojej tury każdy z Was będzie miał do wyboru jedną z dwóch opcji - Pracę albo Najazd. Decydując się na Pracę, wybieracie jedną z ośmiu dostępnych akcji we Wiosce Scytów, kładąc na niej swojego Robotnika. W Koszarach możecie rekrutować lub leczyć członków waszej Załogi, w Stajniach wyhodujecie Konie i Orły, a na Farmach zdobędziecie zaopatrzenie. Za wszystko zapłacicie różnymi zasobami - Złotem, Srebrem lub Kumysem.

 

Najazd
Możecie zrekrutować do pięciu Członków Załogi, kładąc ich na waszych Planszach Gracza. Każdy Członek posiada indywidualne umiejętności, każdemu też można przydzielić Konia i/lub Orła. Konie zwiększają siłę Członków Załogi w trakcie najazdów, z kolei Orły podwajają ich umiejętności. Wybierając opcję Najazdu, musicie posiadać odpowiednią ilość zasobów, wystarczającą siłę Waszej drużyny i Robotnika odpowiedniego koloru.

 

“Kocham tę grę, sądzę, że jest naprawdę fantastyczna. Inne gry lubią nadużywać mechaniki worker placement, a tutaj jest ona naprawdę schludnie wprowadzona”.
~Tom Vasel

 

Atuty:

  • Kolejny strategiczny tytuł Shema Phillipsa (Architekci Zachodniego Królestwa), z piękną warstwą graficzną Sama Phillipsa (Mur Hadriana);
  • Kompilacja kilku mechanik (zarządzanie robotnikami i zasobami, asymetryczne zdolności), przy jednocześnie szybkiej i intuicyjnej rozgrywce oraz wariancie solo;
  • Ponad 200 drewnianych komponentów, duża, różnorodna plansza i wspaniałe wizerunki Scytów wraz z końmi oraz orłami;
  • Wciel się w scytyjskiego wojownika, zbierz swoją drużynę i poprowadź ją do podboju i grabieży!

 

Zawartość pudełka:

  • 32 Srebrniki
  • 32 znaczniki Kumysu
  • 32 znaczniki Zapasów
  • 31 Robotników
  • 6 kości do gry
  • 1 worek na Łupy
  • 1 plansza Główna
  • 14 znaczników Złota
  • 20 znaczników Ekwipunku
  • 32 znaczniki Ran
  • 20 znaczników Wozów
  • 26 znaczników Trzody
  • 4 znaczniki Punktacji
  • 4 plansze Gracza
  • 8 kart Bohaterów
  • 76 kart Załogi
  • 36 kart Zwierząt
  • 26 kart Wypraw
  • 14 kart Schematów WP
  • 2 karty Załogi WP

 

Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 1-4
Wiek: 12+
Czasa gry: 60-90 min.