Smartphones Inc. to ekonomiczna gra symulacyjna, w której prowadzisz firmę produkującą zaawansowany technologicznie sprzęt. Twoim celem jest sprzedaż technologii na różnych rynkach dla osiągnięcia jak największych korzyści i poprowadzenie twojej firmy do zostania liderem w produkcji smartfonów.
Gra toczy się przez 5 rund, a każda runda jest podzielona na 8 faz, wskazanych na planszy na torze Faz, który przeprowadzi cię przez proces zarządzania firmą. Główne mechaniki gry to bardzo ciekawie przeprowadzony wybór akcji, a także kontrola obszaru (area control). Twoje decyzje obejmują wybór wielkości produkcji, badanie nowych technologii, rozwój firmy, ekspansję na nowe rynki geograficzne, wpływanie na cenę i wybór rynków zbytu produktów.
Planowanie akcji Głównym elementem gry są Arkusze Planowania, których będziesz używać w każdej rundzie do kierowania biznesowymi działaniami. Mechanika wyboru Akcji to jeden z najciekawszych elementów w grze, wyróżniający Smartphones Inc. Arkusze zostały zaprojektowane tak, aby można je było nakładać na siebie, tracąc niektóre możliwości, lecz zyskując inne. Dzięki dwóm nakładającym się dwustronnym Arkuszom gracze zyskują dodatkową minigrę w grze. Gracze planują swoje akcje za zasłonkami, w tajemnicy.
Tematyka i estetyka gry W Smartphones Inc. postawiono na nowoczesną tematykę. Gracz nie steruje takimi zasobami jak drewno, czy kamień, a zarządza zaawansowanymi technologiami. Dodatkowo gra pięknie prezentuje się na stole. Komponenty są wykonane w bardzo wysokiej jakości. Plansza do gry z zagłębieniami i akrylowe żetony robią wrażenie. Każdy z graczy ma do dyspozycji organizer, który pomaga przechowywać komponenty bezpiecznie w jednym miejscu. Projekt graficzny jest wysoce estetyczny i choć prosty, to niesie to ze sobą ogromny plus: gra jest przejrzysta, a intuicyjna ikonografia sprawia, że rozgrywka jest jeszcze prostsza do wytłumaczenia.
Key points:
Innowacyjna gra ekonomiczna w świecie smartfonów, w którym siłą są nowe technologie Nowoczesna tematyka: zarządzanie spółką produkującą telefony, szukanie optymalnych rozwiązań i zdobywanie rynków zbytu Możliwość gry dla jednego gracza dzięki wirtualnemu przeciwnikowi: łatwej do zarządzania Sztucznej Inteligencji Wciągająca gra z przejrzystymi zasadami, której nauka nie zajmuje wiele czasu Unikatowa mechanika ukrytego planowania akcji z zakrywaniem kart i odkrywaniem poszczególnych symboli, co jest minigrą w grze.
Zawartość pudełka:
10 arkuszy – po dwa na gracza
5 zasłonek po jednej na gracza
5 ulepszeń początkowych – po jednym na gracza
5 organizerów – po jednym na gracza
60 znaczników postępu – po 12 na gracza
90 znaczników biur – po 18 na gracza
100 znaczników towarów – po 20 na gracza
plansza
znacznik rundy
znacznik fazy
tor puntków zwycięstwa
6 patentów
6 technologii
27 ulepszeń
20 żetonów towarów
7 sprzedawców
instrukcja
znacznik Steve'a
instrukcja Steve'a
arkusz Steve'a
Podstawowe informacje: Liczba graczy: 1-4 Wiek: 14+ Czas gry: 45-90 min.