Dodatek wprowadzający nowe potwory, miejsca, generator przygód i wiele przydatnych materiałów!
Czym jest ta gra?
Słowianie przenoszą graczy do fikcyjnego uniwersum, utrzymanego we wczesnośredniowiecznej stylistyce. Opisany świat jest bardzo podobny do realnego z IX-XI w., gdzie jedyną rozumną i cywilizowaną nacją są ludzie. Jednak nie ma tutaj rozległej władzy centralnej, podstawę systemu społecznego stanowią „państwa-wioski” z odrębnymi prawami, wierzeniami i tradycjami.
Akcja gry toczy się na kontynencie Slavia, który jest częścią większego świata, tajemniczego i nieznanego, pełnego przeróżnych zagrożeń. W poszczególnych regionach te niebezpieczeństwa mogą być odmienne: zjawiska pogodowe, anomalie magiczne, rozmaite rodzaje bestii, demonów czy wrogowie spoza granic kontynentu np. Germanów, Dzikie Ludy, tajemniczy Ludzie Lasu.
Słowianie wyznają swoich bogów, m.in. Rugewita, Mokosz czy Chorsa, składają im ofiary i wznoszą do nich modły. Dzięki temu otrzymują różnorodne łaski i błogosławieństwa. Niestety, wspólne korzenie i wiara nie są w stanie powstrzymać ciągle wybuchających konfliktów o ziemie czy władzę. Walki jednak nie toczą się tylko na bitewnych polach, ale także „poza sceną”, gdzie spiskuje się przeciwko swoim wrogom. Tutaj także miłość, zdrada, pożądanie i przyrzeczenia nierzadko idą obok siebie, doprowadzając niektórych do zatracenia.
W codziennym życiu, podczas bitwy, w czasie rozmowy czy w trakcie podróży, przesądy pojawiają się praktycznie wszędzie. Co najważniejsze - mają one swoją realną moc i naprawdę wpływają na ludzkie losy.
Tradycja i przywiązanie do swoich przodków oraz rodzin również ma wielkie znaczenie dla wszystkich Słowian. W poszczególnych regionach przyzwyczajenia, święta i obrzędy mogą być różne, ale wspólnie tworzą słowiańską kulturę.
Gra opisuje pewną bazę świata, na którą można nakładać „filtry” tzw. ery, a w połączeniu z regionami daje całą gamę ciekawych konwencji i stylów rozgrywki. Dzięki temu zawsze możesz mieć taką grę, jak chcesz - spokojne sesje nastawione na narrację, taktyczne walki, niebezpieczne podziemia, klimaty horroru, z elementami walki o przetrwanie czy intrygi.
Oto co się znajduje w dodatku Słowianie: Mitologiczna Gra Fabularna - Wybrańcy:
5 bogato opisanych bestii, gotowych do sesji w konwencji „Polowanie na potwory”
najważniejsze wioski na Slavii, z ich całkowitą charakterystyką
generator podróży, wprowadzający wiele przygód, lokacji, postaci niezależnych, zagrożeń i pułapek czekających na trakcie, z którymi bohaterowie będą musieli się zmierzyć
przygodnik, czyli zestaw pomysłów dla MG na historie
nową erę o nazwie „Brzezień”, popychającą czas nieco do przodu na kontynencie i wprowadzającą sporo nowości, m.in.: tumy bogów (nowe modły) czy broń pochodzącą z germańskich stron
rozszerzenie "Jaskółki w walce" zwiększające role atrybutu DUCHA w czasie bitek przez ingerencję przesądów związanych z Rugewitem i Perunem